streda 25. marca 2009

ŠTIKÚTKA

Aaaaaaaaa!!!!!
Ide ma šlahnúť!!! Už POL HODINU VKUSE (!) sa mi štikúta!!! A nič a nič nezaberá!!! Popritom ešte kýcham a soplím, super kombinácia.
Tak kukám na nete dačo o štikútke:

  • štikútka vzniká kŕčom bránice a zmení sa jej rytmus sťahov
  • na zastavenie štikútky je potrebné navodiť telu STRES... (t.j. zadržať dych, vystrašiť sa) aby sme sa museli rozdýchavať a tým navodiť opäť správne dýchanie
  • na zastavenie môžte skúsiť ešte robiť drepy alebo nejak zamestnať mozog (napr. matematickou úlohou aby sme sa nesústredili na śtikútku)
  • počas života zštikútame asi 2300 krát

3 komentáre:

Jessica povedal(a)...

mne vždy pomáha zadržať dych

Anonymný povedal(a)...

:o) ja to necham tak a stikutam si :D

Dee povedal(a)...

Claire- vidis, to som ece neskusala:D
Lesi- aj ja:D len po pol hodke to omrzi:D